maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

איך לזהות מצלמת מהירות אמיתית

משטרת ישראל מציבה מצלמות מהירות לאורך מספר כבישים ראשיים. משטרת ישראל ניסתה להתחכם והציבה הרבה עמודים שהם "ברזל" בלבד ומספר קטן שלעמודים פעילים.

ישנם מספר הבדלים מהותיים בין שני הסוגים, הבדלים המאפשרים זיהוי מהיר של העמודים האמיתיים, וזאת על מנת לאפשר לנו (הנהגים הישרים) להישמר מפניהם.

באופן עקרוני העמודים האמיתיים מוצבים בדיוק במקביל לכביש, בעוד עמודי הדמה נוטים קלות לפנים הכביש. כמו כן, מבנה הקופסה שונה במקצת: בעמוד אמיתי – החלק העליון נטוי בשיפוע; בעמוד הדמה – החלק העליון ישר.

להלן צילום שני הסוגים וההבדלים העיקריים (המאפשרים זיהוי האמיתיים במרחק סביר והורדת מהירות).

 

 

אם עוצר אתכם שוטר על מהירות, אתם צריכים לבקש שהוא ירשום את הפרטים הבאים בדו"ח:
1. האם יש לו רשיון "לירות" ברובה לייזר (הרבה פעמים שוטרים ללא רשיון יורים, ואז הדו"ח מבוטל).

2. האם המכשיר כויל באותו יום? תבקשו לראות את המכשיר. אי כיול המכשיר גורם לכך שגם דבריםשלא זזים, כמו בנינים, ירשמו במכשיר כבעלי מהירות של 40 קמ"ש, דבר שפוגם באמינות הדו"ח, וניתן לבטל.

3. אם היד של השוטר היתה מקובעת או לא. לפי תקנות הבטיחות של המשטרה, כדי למנוע פגיעה באזרחים (לייזר של המכשיר הוא מסוג Class 2, אשר התמקדות שלו למשך זמן פוגעת בעיניים. כאשר היד באוויר היא כל הזמן זזה), אסור שהיד של השוטר תהיה מקובעת. היד חייבת להיות באוויר. אם היד נשענה על רכב או על חלון פתוח, הדו"ח מבוטל.

4. אם היה רכב לידכם בעת שהוא תפס אתכם? אפשר לערער על הדו"ח בטענה שאין לדעת אם הלייזר היה מכוון למכוניתך או למכונית האחרת. גם אז הדו"ח מבוטל.

למה אנחנו מפיצים את זה? משום שהשוטרים שתופסים אתכם על מהירות של 106 קמ"ש במקום 90, לא באמת נשלחו להלחם בתאונות הדרכים, אלא למצוא דרכים לאזן את הגירעון בתקציב המדינה. לכן, הדפיסו מדריך זה, שימו אותו במכונית צמוד לרשיון הרכב. במקרה הצורך תגידו להם שילכו לחפש את הכסף במקום אחר, ולא אצלכם (... (אבל לא במילים האלו

 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: