print header

מיתוסים על רכבים חשמליים

ככל שיותר רכבים חשמליים עולים על הכביש, כך רבים מאיתנו מתמודדים עם הדילמה: האם כדאי לעבור לרכב חשמלי? ומה עושים עם החששות הנלווים? על מנת שתוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם, הנה כל מה שחשוב לדעת על רכבים חשמליים.

1. רכבים חשמליים הם מסוכנים יותר ואפשר להתחשמל מהם

לא ניתן להתחשמל מהרכב החשמלי, מבחוץ או מבפנים, גם כאשר יש גשם או מזג אוויר סוער. כמו כן, רכבים חשמליים בטיחותיים אפילו יותר מרכבים אחרים. בעת תאונה, רכב המונע על ידי בנזין או סולר עלול להתלקח. הרכב החשמלי אינו מתלקח בעת תאונה וכולל מערכות הגנה מתקדמות לצמצום הסיכוי לתאונה ולהגנה על הנוסעים בעת תאונה. בזמן תאונה, למשל, הזרם החשמלי של הסוללה נכבה באופן אוטומטי.    

2. טווח הנסיעה של רכב חשמלי הוא קטן

עד לפני כמה שנים הטווח של הרכבים החשמליים אכן היה מצומצם יותר, אך מאז הטכנולוגיה התקדמה וכעת הסוללות מספיקות ל-300 ואפילו 400 ק"מ ומעלה – מעל ומעבר עבור הנהג הישראלי הממוצע. מעבר לכך, ככל שהרכבים החשמליים הופכים להיות פופולריים יותר כך גם עמדות הטעינה הציבוריות מתרבות ומצמצמות את חרדת הטווח. 
 
מיתוסים על רכבים חשמליים: איור של רכב חשמלי

3. הסוללה לא תחזיק לאורך שנים

ההתקדמות הטכנולוגית הביאה לשיפור הולך וגדל לא רק בטווח הנסיעה – אלא גם בתוחלת חיי הסוללה. מעבר לכך, יצרניות הרכבים החשמליים מעניקות אחריות על הסוללה למשך 7-8 שנים או עד שהרכב יגיע למרחק נסיעה של כ-160 אלף קילומטר, כך שבעת הצורך תהיו מכוסים. 

4. חשבון החשמל הביתי יתפח בעקבות טעינת הרכב

עלות הטענת רכב חשמלי חוסכת עד 80% ביחס לעלויות התדלוק של רכב בנזין. לשם המחשה, עלות הנסיעה ברכב חשמלי משפחתי עומדת על כ- 10 אגורות לקילומטר. אם לוקחים בחשבון את העובדה שנהג ישראלי ממוצע נוסע כ-15,000 קילומטר בשנה, מדובר בעלות שנתית של 1,500 ₪ בלבד, או 125 ₪ לחודש. 

5. התקנת עמדת טעינה ביתית? זה יקר...

המחיר של עמדת טעינה ביתית משתנה בהתאם למגוון משתנים (כמו למשל המרחק של  החניה מלוח החשמל), ונע לרוב בין 3,000 ל- 5,000 ש"ח. אחרי שאמרנו את זה, חשוב לזכור שהמעבר לרכב חשמלי יכול לחסוך אלפי שקלים בכל שנה עבור עלויות הדלק והתחזוקה, כך שבחישוב הכולל ההשקעה החד פעמית בהתקנת עמדת טעינה ביתית אמורה להשתלם - ובגדול. 

6. תשתית החשמל בישראל לא תעמוד במעבר מאסיבי לרכבים חשמליים

יש הטוענים שאם כל הרכבים יהפכו להיות חשמליים, תשתיות החשמל הקיימות לא יצליחו לעמוד בעומס. חשוב לזכור שהמעבר אינו מתרחש בבת אחת, ושתשתית החשמל מתרחבת בהתאם לצרכי החשמל. מעבר לכך, החידושים בטכנולוגיית הסוללות החשמליות מגדילים את הניצולת האנרגטית ככל שחולף הזמן, מה שיוביל לצריכת חשמל יעילה יותר. 

7. אין מספיק עמדות טעינה ציבוריות בישראל

ככל שחולפות השנים ומספר הרכבים החשמליים גדל, כך מתרבות עמדות הטעינה הציבוריות. בנוסף, בשל היתרונות הסביבתיים ביחס לרכבים המונעים על ידי סולר או בנזין, המדינה מעודדת מעבר לרכבים חשמליים והקמה של עמדות טעינה במקומות ציבוריים. לצד כל אלה, חשוב לזכור שרוב הטעינות עדיין מתבצעות בעמדת הטעינה הביתית, שאמורות להספיק לשימוש יומיומי גם בלי להזדקק לטעינה בעמדה ציבורית. 

8. ביטוח לרכב חשמלי לא שונה מביטוח רכב רגיל

חשוב לבטח את הרכב החשמלי – זה המובן מאליו. אך במקביל חשוב להבין שהמאפיינים הייחודיים של הרכב החשמלי מצריכים מענה ביטוחי מותאם. ביטוח לרכב חשמלי נועד לספק מענה לצרכים ייחודיים אלו. מסיבה זו ביטוח מקיף לרכב חשמלי אמור לתת מענה למצבים המאפיינים רכב חשמלי. כך למשל הפניקס מציעה ביטוח לרכב חשמלי עם הרחבות ייעודיות לרכבים חשמליים. הפוליסה מכסה בין היתר את גרירת הרכב לעמדת טעינה במקרה של התרוקנות הסוללה. הביטוח לרכב חשמלי כולל גם כיסוי לסוללת הרכב ולציוד הטעינה.
 
לרכבים חשמליים יש יתרונות רבים. האם הם מתאימים לצרכים שלכם? על השאלה הזו רק אתם יכולים להשיב. מקווים שהמידע שסיפקנו יסייע לכם להגיע לתשובה.
 
מקור תמונה ראשית: shutterstock
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
המשך עם:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
המשך עם:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.