maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

הפיתוח שינעים את הנסיעה במעלית

בן קדרון ויונתן עינב מנסים להנעים את מסעם של מיליארדי האנשים שעושים שימוש במעליות מדי יום

 

יזמים טכנולוגיים שואלים לא אחת את עצמם באיזה זירה ניתן עוד לחדש, איפה נמצא שוק גדול ויציב שניתן עדיין להשפיע עליו, איזו טכנולוגיה לשפר או איך להפוך את חיי המשתמשים למעניינים וטובים יותר. בן קדרון ויונתן עינב, היזמים מאחורי הסטארט-אפ הישראלי יוצא הדופן דיג'יגייג' (DigiGage), חושבים שמצאו לכך תשובה. הם מכוונים לשוק מוזנח יחסית - שוק המעליות הוותיק, בו מחזיקים ארבעה שחקני ענק 50% מהשוק, ללא בידול משמעותי ביניהם, וללא כוח מיתוגי מובהק בהיצע שלהם.

בתחילת חיי החברה הם האמינו שעלו על חידוש מרענן: פרסומת שנעה עם המשתמשים במעלית. אמנם לא טכנולוגיה שתשנה את האנושות, אבל בוודאי טכנולוגיה אשר יכולה למשוך תשומת לב ולהנעים את מסעם של מיליארדי אנשים שעושים שימוש במעליות מדי יום.

איך זה עובד? אם המשתמשים עולים במעלית למעלה הפרסומת על גבי הצג במעלים נותנת תחושה כאילו היא עולה איתם. הבדיקה הראשונה שהשניים עשו מחוץ למעבדה, אשר בחנה את האלגוריתמים שהשניים פיתחו יחד עם חיישני תנועה, היתה במסגרת קמפיין פרסומי של קוקה קולה. קדרון ועינב החליטו בסופו של דבר לבצע ריענון שורשי של הרעיון המקורי. כתבה שפורסמה אודותם בפורטל אינטרנט גדול יצרה תגובות לא חיוביות. "הגענו למסקנה שדרוש שינוי גם בזכות הטוקבקים הזועמים של משתמשי הקצה שנמאס להם שרודפים אחריהם עם פרסומות לכל מקום בחייהם", אמר קדרון. חשבנו שלייצר חוויית משתמש חיובית, ללא פרסום וניסיון למנף קהל שבוי להכנסה כספית, חייב להצליח אם עושים אותו כמו שצריך".

בדיג'יגייג' הבינו ששוק הפרסום הוא בבחינת פספוס למוצר שלהם, ולכן יצרו מוצר עיצובי, נטול פרסומות, הממוקד לשוק המעליות. קדרון אמר שמדובר בשוק עצום שהיקפו נאמד במיליארדי דולרים בעולם בשנה, שמבחינת חוויית משתמש הקצה לא השתנה מהותית במאה שנים האחרונות.

"המוצר הינו חלק מטרנד עולמי חדש המכונה 'ארכיטקטורה דיגיטלית' ו'עיצוב חוויתי'", מסביר עינב. לדבריו, כמו במודל האפליקציות לסמארטפונים, המשתמש יכול להחליף עולמות תוכן במעלית דרך הפורטל האינטרנטי של החברה ולייצר חוויות שונות "במעלית השקופה" שלו. כמו כן הוא יכול לשלוט בהודעות כלליות של הבניין, הודעות מבוססות קומה ובעדכוני חדשות.

צפו בווידיאו (המעלית מתחילה לנסוע בשנייה ה-20):

 

עד כה החברה מכרה והתקינה כמה מערכות בשוק המקומי - בבניין אמדוקס ישראל ברעננה, בבניין ההנהלה של "שינדלר" ישראל (סניף של יצרן המעליות השני בגודלו בעולם) ובכמה בנייני מגורים של גינדי החזקות, כחלק ממהלך מקדים ליציאה לשוק הגלובלי.

איך בפועל מתנהל הפיתוח? על אחד מקירות המעלית מופיע צג ויזואלי עם תמונת ציפורים ומפל מים. כאשר המשתמש במעלית לוחץ על כפתור קומה אחת הציפור נראית כאילו היא גם עפה למעלה בצג הטלוויזיה בעוד הרקע נותר בגובה אפס. למעשה נוצרת חוויה של שינוי נקודת ההתבוננות על הנוף, כשם שהיה קורה אילו היה קיים חלון אמיתי בקיר המעלית. בהגיעה לקומה מופיע שם הקומה. כשהמעלית יורדת נראה כאילו הציפורים מרחפות על הצג לכיוון מטה. במקרה של מעלית אחרת מופיעה שונית של דגים שנעה בהתאם לכיוון המעלית.

מעלית

המודל העסקי מאחורי דיגיגייג' הוא תשלום של לקוחות על המערכת. אם הלקוח מבקש להוסיף עולמות תוכן למעלית הוא יכול לעשות זאת במחיר של 10-30 דולר דרך פורטל החברה. למעשה המודל דומה ל- "אפסטור" של אפל - הלקוח רוכש את המוצר הראשוני, הפלטפורמה ושער הכניסה לעולם של חוויות.

כדי לא להילחם בענקים של השוק, וכדי לשמור על היתרון היחסי, דיג'יגייג' מייצרת את התוכנה ועולמות התוכן, ונותנת ליצרני המעליות ולשאר לקוחותיה הישירים ליהנות מהרווח הגלום במכירת החומרה (מסך ומחשב), התקנתו והשירות לאורך זמן. בדרך זו החברה זוכה לשותפות אינטרסים עם כוחות השוק, וממנפת את זרוע המכירה הקיימת בעולם, לטובתה. עינב מוסיף שהמוצר המוגן בפטנט ניתן להתקנה ללא קישור ישיר ללב המעלית. כל שיש לעשות הוא להתקין את המסך, לחבר אותו למחשב ולחשמל, וחיישני התנועה המיוחדים והאלגוריתמיקה המורכבת יזהו את תנועת המעלית, תוך שהם מנקים את הרעשים ומחשבים את מיקומה בכל עת. כך ניתן להתקין בקלות וביעילות את המערכת גם במעליות קיימות.

 מעלית
 

בחברה מעסיקים שישה עובדים בשלב זה ובמקביל נמצאים בסבב גיוס הון. עינב אמר ל-TheMarker כי בינתיים המכירות הן רק בראשית דרכן והן זורמות בשלב זה מפה לאוזן. "אנחנו יוצאים לסבב גיוס הון כדי לדחוף את המוצר לשוק הבינלאומי. במקביל נותר לשפר את המוצר כדי שנהפוך אותו לחבילה כוללת עם שירותים שניתן להציע ללקוחות".

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: