maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

רעיון לארץ? - שיתוף רכבים חשמליים

סן דייגו, עיר שמתגאה בחידושים האורבניים שלה, מזניקה עתה פרויקט חדש ומעניין לתושבי העיר, המונה כ-1.3 מליון איש.

במסגרת פרויקט זה, יוצעו לתושבי העיר מאות מכוניות חשמליות לא מזהמות, אשר תושבי העיר יוכלו לשכור לשימוש בכל זמן. מה ההבדל בין הפרויקט להשכרת רכב רגילה? ההבדל הוא שאין צורך להחזיר את המכונית למקום ממנה השכרת אותה. בעיר יפוזרו עשרות תחנות טעינה והשכרה, כאשר תושבי העיר יוכלו לקחת רכב מנקודה אחת, ולחנות אותו בנקודה אחרת, הסמוכה למקום הימצאם. התמחור יכול להיעשות לפי דקה, לפי שעה או לפי יום, כאשר המחיר המקסימלי ליום הוא כ-220 שקלים, והמחיר המקסימלי לשעה הוא כ-40 שקלים.

'השקת צי מכוניות חשמליות לחלוטין מסמל עידן חדש בשיתוף מכוניות באמריקה,' אומר ניקולס קול, מנכ"ל קאר-טו-גו, החברה העומדת מאחורי הפרויקט. 'מטרתנו היא להשלים את אמצעי התחבורה הציבורית העומדים לרשות הציבור בכך שאנו מספקים שירות שיתוף מכוניות שאינן מזהמות לטיולים חד פעמיים וספונטניים.'


כרגע, לקאר-טו-גו יש מעל 40 אלף חברים החולקים 1000 מכוניות סמארט פורטו קופ. חלוקה תוך-עירונית היא הגיונית עבור רכבים חשמליים קטנים, שכרגע לא מסוגלים לנסוע למרחקים ארוכים ושומרים על מהירות נמוכה יחסית. הן לא מזהמות את הרחובות ומרעילות את ההולכים, ורוב החברים בפרויקט משתמשים בהן לנסיעה של לא יותר מ 10 קילומטר. קאר-טו-גו מתכוונת להוסיף עוד אלפי מכוניות למאגר, ומתכננת את בנייתן של לא פחות מאלף תחנות טעינה ברחבי העיר.

היום, כשאנו נתקלים יותר ויותר בבעיות חניה נוראיות בערים הגדולות שלנו, מחפשים שעות אחר מקומות חניה, מתפשרים על כחול לבן ומפסידים מדי חודש כסף על קנסות ותשלומים לחניונים - פרויקט כזה יכול להיות מאוד שימושי לנו, אם במחיר מופחת.

רכבים ציבוריים לשימוש התושבים הוא רעיון שעלה בעבר ונפסל עקב סיבות שונות, אשר הבולטת בהן היא מחיר הדלק. אך המעבר למכוניות חשמליות פותח אפשרויות חדשות לשיתוף עירוני. מעניין מאוד אם דבר כזה יכול לעבוד אצלנו, באחד המרכזים האורבניים - גוש דן, ירושלים, חיפה או בשרון.

 

מקור: דוד גרוס
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: