maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

30 הרגלים שישנו את חייכם

 

הרגלים בריאים לחיים הם הבסיס להעצמה אישית וצמיחה. כל מה שאנחנו עושים מובילים לתוצאה של מה שאנחנו ואיך שאנחנו מרגישים.
לצערנו, לא כל ההרגלים טובים, לכן עלינו להתמיד בעבודה עצמית ולהתמקד רק בהם.



זוהי רשימה של 30 הרגלים שיחוללו שינוי מהפכני-חיובי בחייכם:

הרגלי בריאות:

1. התאמנו 30 דקות בכל יום
במיוחד אם אתם לא נמצאים בתנועה במהלך עבודתכם, זה חיוני מאוד שתכניסו אימון יומי ללו"ז שלכם.
30 דק' ביום הם המינימום ההכרחי לבריאות אופטימילית. זה לא חייב להיות משהו אינטנסיבי מדי, גם אירובי, ריצה והליכה מהירה נחשבים.

2. איכלו ארוחת בוקר בכל יום
ארוחת הבוקר היא החשובה מכל ארוחות היום, ועדיין יותר מדי אנשים מדלגים עליה. באופן אישי, אני אוהב לאכול שני צנימים עם פרי טוב, כמו תפוח אדום. התפריט פחות עקרוני, העיקר שתתמידו.

3. תדאגו לישון 8 שעות בלילה
מיעוט בשעות השינה מאוד לא מומלץ. אתם עלולים לחשוב שתספיקו יותר במידה ותחסכו בשעות שינה, אלא שלמעשה אתם לא מטפחים זמן פנוי אלא עייפות ומתחים. בשינה טובה יש לא מעט סגולות.
8 שעות הם זמן טוב עבור רוב האנשים, ואם יש לכם זמן לנמנום של 20 דק' לאחר ארוחת הצהריים - מה טוב.

 

4. המנעו מנשנושים בין הארוחות
נשנוש בין הארוחות זו הדרך הבטוחה להעלאה במשקל. אם אתה רעב, אכול פרי או ירק.
לאכול אוכל בריא וטוב בין הארוחות מותר בהחלט, רק שלא יהיה מדובר בזבל מלא שומנים.

5. אכלו חמישה סוגים של פירות וירקות ביום
הגוף שלנו, ובעיקר המוח, אוהבים לקבל פירות וירקות, כך שמאוד מומלץ לאכול אותם ככל האפשר. חמישה סוגים ביום הם מנה מומלצים ע"פ כל תזונאי בעולם.

6. אכלו דגים
דגים עשירים באומגה 3 וברכיבים בריאותיים נוספים. מנה אחת לפחות בשבוע הכוללת דגים אמורה להספיק לגופכם כדי לקבל אותם.

7. שתו כוס מים כשאתם קמים בבוקר
כשאתם מתעוררים מהשינה גופכם יבש וזקוק לנוזלים. עשו לכם עניין של קבע לשתות כוס מים בכל יום בבוקר, ובכלל, שתו הרבה מים במהלך היום. שתיית מים מנקה את הגוף.

8. המנעו מסודה
סודה היא אחד המשקאות הכי פחות בריאים שאפשר לשתות. הגבילו את כמות השתיה המוגזת באופן כללי וגופכם יודה לכם על כך.

 

  

9. דאגו להראות מסודרים ונקיים
אני לא ממליץ לכם לעמוד כל היום מול המראה, אבל אכפתיות כלפי המראה שלכם מעולם לא הזיקה.

10. אם אתם מעשנים - הפסיקו
אין סיבה להמשיך לעשן, ניתן בהחלט להפסיק לעשן.

11. אם אתם שותים - הפסיקו
כמו עישון, אין שום סיבה לחשוב שאלכוהול יפתור את הבעיות שלכם. זה לא. הדבר היחידי שכדאי לעשות הוא לשתות כוס יין עם ארוחת הצהריים מדי יום.

12. העדיפו את המדרגות
חבל מאוד שהטכנולוגיה לעיתים גורמת לנו להמנע מהמינימום הפיסי הנדרש.
במקום לעלות במעלית, התחילו להשתמש במדרגות.


 

הרגלים פרודוקטיביים:

1. צרו לכם תיבת מכתבים משלכם
רשמו את כל הרעיונות שלכם והדברים שעולים בראשכם. אתם יכולים להשתמש במחברת או פנקס ולהעלות זאת למחשב לאחר מכן.

2. צרו תיעדוף
אם יש לכם רשימת דברים שעליכם לעשות, מאיפה להתחיל?
דרך אחת היא לתעדף את הרשימה. אם יש לכם ספק, שאלו את עצמכם: "אם הייתי יכול לעשות רק דבר אחד היום, מה זה היה?"

  

3. תכננו, אבל לא יותר מדי
תכנון הוא דבר חשוב ואתם צריכים לנהל את סדר היום והשבוע שלכם, עם זאת, תכנון עמוס מדי למספר ימים מצומצם גורם לתוצאה הפוכה.

4. קומו מוקדם
השכמה מוקדמת בבוקר היא דרך נהדרת לייצר זמן אקסטרה במהלך היום.
באופן אישי אני מעדיף לקום ב-5 בבוקר, כך שעד השעה 9 אני מספיק לעשות הרבה דברים שהייתי יכול למתוח במקום על פני ימים רבים.

5. בדקו את המייל שלכם רק פעמיים ביום
אי-מייל יכול בקלות להפוך לממכר, אבל בד"כ אין סיבה אמיתית לבדוק אותו מדי 10 דק'.
עשו מאמן ובדקו את המייל שלכם רק פעם או פעמיים ביום. תראו שהעולם עדיין מתקיים גם ככה.

6. בטלו משימות לא חשובות
להיות עסוק במשך כל היום לא אומר שאתה עושה משהו חשוב. בטלו כל פעילות שאיננה חשובה והתמקדו במה שבאמת משנה.

7. נקו את שולחן העבודה ואת חדרכם
חדר נקי ושולחן עבודה מסודר הם דברים חשובים לריכוז ולתפקוד.

  

8. שימו מטלות על אוטומט
ישנן הרבה משימות שאנחנו צריכים לעשות מדי יום או שבוע. נסו לדאוג לכך שהן יעבדו על אוטומט ולא תצטרכו להתאמץ בכל פעם מחדש עבורן.

9. שימו לכם דד-ליין ברור
כשאתם עושים משהו החליטו שאתם לא עוצרים ולא מפסיקים באמצע עד שתסיימו.
יש חוק שאומר שאתה תצרוך את כל הזמן שיש לך כדי להשלים משימה, לכן הקציבו לכם זמן מסויים והגיוני, בו תעשו אך ורק את המשימה הזאת ובכל תמקסמו את הפעילות שלכם.

10. עשו לכם יום חופש אחד בשבוע
במקום לעבוד בכל יום, קחו לכם יום חופש אחד בשבוע (למה לא שבת?), בו אתם גם לא מדליקים את המחשב.
ביום הזה עשו פעילויות מרגיעות ופוריות, כמו הליכה טובה.



הרגלים לשיפור עצמי:

1. קראו ספר אחד בשבוע
קריאה היא דרך נהדרת לשמור על המוח פעיל ונמרץ. עם 30 דק' בלבד ביום, אותם תקדישו לקריאה, תוכלו לסיים ספר בשבוע ויותר מ-50 בשנה.

 

  

2. פתרו פאזלים
שאלוני טריוויה, משחקי מילים וכו'. אין דבר טוב יותר מאימון המוח.

3. חשבו חיובי
אתה מה שאתה חושב, כל הזמן.

4. בצעו החלטות מהירות
במקום לחשוב במשך שעה שלמה מה אתם הולכים לעשות, הגיעו למסקנות מהר ככל הניתן. פחות מדקה אמור להספיק.

5. המתינו לפני הקניה
המתינו 48 שעות לפני שתקנו משהו יקר במיוחד. הזמן הזה יגרום לכם להחליט האם זה שווה את זה.

6. עשו מדיטציה במשך 30 דק' ביום
דרך נהדרת להתנקות ולהגיע לשלווה היא המדיטציה.
30 דק' זה לא הרבה זמן, אבל מספיק בשביל שתתחיל עם ההרגל הזה.

 

 

 


הרגלים לקריירה:

1. פתחו בלוג
לכתוב בלוג זו אחת הדרכים הטובות ביותר לבטא את עצמכם ברבים. זה לא חייב להיות על משהו ספציפי, אפילו בלוג אישי יהיה נהדר.

2. צרו לכם תיק עבודות
אם אתם עובדים במקצוע יצירתי, בניית תיק עבודות היא דרך נהדרת להראות למה אתם מסוגלים. תוכל גם לתרום עבודות בחינם בשלב הראשוני, כדי לפרסם את השם שלך.

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: