arrows

דף ראשי > הגנת הצרכן > ביטול עסקת רכישת ריהוט סמוך לרכישתו כשעדיין לא סופק.

שאלה בנושא הגנת הצרכן. ביטול עסקה, החזר
 

שאלה #3306 בנושא הגנת הצרכן

ביטול עסקת רכישת ריהוט סמוך לרכישתו כשעדיין לא סופק.

רכשתי לפני 7 ימים מיטה סטנדרטית במכירה בתצוגה בגני התערוכה ואני רוצה לבטל את העיסקה כי התחרטתי. חתמתי במועד הרכישה על הסכם ובו כתוב שביטול העיסקה יהווה הפרת חוזה ואהיה חייבת לשלם 25% משווי המוצר כפיצוי (המיטה עלתה 3,800 ש"ח - אותם שילמתי במספר תשלומים באמצעות כרטיס אשראי). המיטה טרם סופקה - מועד ההספקה "המשוער" (כך רשום) הוא 21 יום. ניתן לי לבחור את צבע הבד ובחרתי בצבע ירור, מתוך הרבה צבעים. האם בחירת הצבע הופכת את המיטה להזמנה ספציפית על כל המשתמע מכך? האם אני רשאית לבטל את ההסכם מבלי שאהיה חייבת בפיצוי הכתוב בחוזה?
כמו כן, האם אני צריכה להודיע על הביטול לחברת האשראי שלי? כי אחרת מה ימנע מהמוכר לקבל את כל התשלומים? הרי אם הוא "לא יסfים לביטול" ויטען כי חוזה המכר מחייב סביר גם שלא ינהג עפ"י המתחייב מהחוק ועלול שלא להודיע לחברת האשראי על ביטולי.
תודה מראש על התשובה וסליחה על השאלה הקצת ארוכה.

בברכה: לאה


תשובה

לאה שלום
מתאורך - מסתבר שאין זו הזמנה מיוחדת.בחירת צבע לא עושה יחודיות.
זכותך לבטל עסקה מסוג זה בתוך 14 יום.
רצוי לשלוח מכתב רשום עם העתק לחב' האשראי.
בברכה
משה סיון, עו"ד



* כל התכנים, המידע והעזרים המופיעים בפורום משפטים של בא-במייל, נועדו למתן אינפורמציה בלבד. למשתמש ידוע כי תשובת המומחה לעיל אינה ממצה, אינה בגדר חוות דעת משפטית, אלא התרשמות ראשונית שאין בצידה אחריות מקצועית ומשכך ראוי לפנות לעורך דין ולהציג בפניו את מלוא המידע והמסמכים הדרושים לעניין, בין היתר, על מנת להינות מהחיסיון על פי חוק.

שאל את עורכי הדין שלנו שאלות בנושא הגנת הצרכן וקבל תשובה במייל

 

  תווים נותרו

שאלות נוספות בנושא הגנת הצרכן

שלום רב! כמה זמן לאחר ביטול עסקה עם חברת ביטוח עליהם להשיב לי את כספי?

הגנת הצרכן > משפט אזרחי נוסף בתאריך: 22/07/2012
עו"ד משה סיון: אלון שלום בתוך 7 ימים בברכה משה סיון, עו"ד http://sivanmoshe-law.co.il/
-

שלום רב, רכשתי ב-18/4 מיטת שיזוף מתקפלת דרך חנות אבל העסקה נעשתה טלפונית, ראיתי תמונה של המוצר באינטרנט מסרתי פרטי אשראי בטלפון ודאגתי שחבר יאסוף בשב...

הגנת הצרכן > הפרת הסכם נוסף בתאריך: 01/05/2012
עו"ד משה סיון: מיטל שלום. בהתאם לתקנה מס' 1 לתקנות: "פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת". אולם, מוצר שחיברו אותו לחשמל...
-

שלום, השכרתי שמלת כלה כלפני חודש. שמתי לה על החשבון 1400 ש"ח והיא הוציאה לי קבלה. לא חתמתי על כלום. בקבלה רשום כי דמי ביטול הם 40% מערך העסקה אך לא ...

הגנת הצרכן > הפרת הסכם נוסף בתאריך: 29/04/2012
עו"ד משה סיון: שני שלום. הזמנת שמלת כלה, נחשבת להזמנה מיוחדת, אשר לא ניתנת לביטול ע"פ התקנות החדשות. אולם, חובתה של החנות לפרסם מדיניות החזר מוצרים. אם לא עשו ז...
-

שלום רב אני מועניין לדעת האם יש חוק שמונע ממני לבטל עסקת שידרוג טלפון? לפי טענת החברה מכיוון שטלפון היה בשימוש יותר מ-15 דקות (34 דקות) לא ניתן להחזי...

הגנת הצרכן > הפרת הסכם נוסף בתאריך: 14/03/2012
עו"ד משה סיון: גנאדי שלום. התקנות בדבר החזר מוצרים קובעות כי מכשיר שעבר שימוש בחיבורו לחשמל או שימוש אחר, אינו בר החזר. בטלפון קל לראות שהיה שימוש ברישום השיחות....
-

האם ניתן לבטל עיסקה תוך 12 שעות ללא דמי ביטול,רכישת נעליים

הגנת הצרכן > הפרת הסכם נוסף בתאריך: 16/02/2012
עו"ד משה סיון: שרון שלום. לגבי נעליים ניתן לבטל עסקה בתוך 2 ימי עסקים. בוודאי שבתוך 12 שעות. דמי ביטול הם 5% או 100 ש"ח, הנמוך מביניהם. בברכה
   עמוד מתוך 42