print header

8 הרגלים יומיומיים שעלולים להגביר קשקשת

 רוצים ששיערכם יראה נפלא, אך שמתם לב לאחרונה שהוא מלא בקשקשים טורדניים? אתם לא לבד, אנשים רבים מתמודדים עם הבעיה הזו. למעשה, אני מודעת אליה כבר מגיל צעיר, כשהוריי החלו לחפוף לפני כמה עשורים עם תכשירים להסרת קשקשים, וגם אני התמודדתי עימה בשלב כזה או אחר של חיי. אם תהיתי כמוני, מהי הקשקשת וממה היא בכלל נגרמת – מדובר בעודף של עור מת שנאסף על הקרקפת, והיא נובעת בין השאר מכל מיני התנהגויות והרגלים שאימצנו לעצמנו בחלוף השנים. היום נציג בפניכם 8 הרגלים שכאלו שעלולים להגביר קשקשת, ואם תימנעו מהם – ישנו סיכוי גדול שתצליחו להשיב לשיערכם את המראה הנקי והבריא שלו!
 

1. חפיפה תכופה מדי או לעיתים רחוקות מדי

חפיפת שיער לעיתים רחוקות מדי עלולה לגרום להצטברות עודפת של חלב על הקרקפת ויחד עם הזיעה שמצטברת מעליה - הוא יוצר סביבה מושלמת לקשקשים. מנגד, שימוש בשמפו מסייע בהסרת שמנים מסוימים שנמצאים על הקרקפת, ולכן אם תעשו זאת מדי יום, אתם עלולים לאבד את אילו שנחוצים לכם ומעשירים אותה, ומכאן לייבש אותה ולסבול מקשקשת גם כן. אם כך, מהי התדירות המומלצת לחפיפה, שלא תהיה קיצונית לכאן או לכאן? תשובתם של מומחים בתחום היא פעם ב-2-3 ימים.

2. הימנעות משימוש במרכך

אנשים רבים חושבים שתפקידו של מרכך הוא להקל על סירוק השיער בלבד, ולכן אם אין להם קשרים בשיער – הם מוותרים על שימוש בתכשיר הזה. בפועל, הם עושים טעות מרה שנובעת מתפיסה צרה והבנה חלקית ביותר אודות ייעודו של המרכך, והיום נסביר לכם מדוע הוא כל כך חשוב. כאמור, כאשר אתם חופפים, אתם לא רק מסירים מהקרקפת שלכם לכלוכים, אלא גם את החלב והשמנים הטבעיים שנחוצים לה. תפקידו של המרכך הוא להשיב את החומרים המזינים הללו, כמו גם להעשיר את שיערכם בוויטמינים ובמרכיבים נחוצים נוספים. כך, הוא עוזר לשיער שלכם להיראות זוהר ובוהק, ומונע יובש וקשקשת.
 
הרגלים שמגבירים קשקשת: תכשירי שיער על מדף

3. שטיפה לא מספקת לאחר חפיפה

כולנו שוטפים את השיער בתום החפיפה ולאחר שימוש במרכך, כדי להסיר שאריות של חומרים כאלו ואחרים. עדיין, לא משנה כמה נשתדל להיות יסודיים בשטיפה, יהיו פעמים שבהן נפספס מעט ונשאיר בטעות שאריות של שמפו ומרכך על השיער. אם מצב שכזה קורה לעיתים קרובות, הקרקפת שלכם שגם ככה מכילה לא מעט פטריות ולכלוכים – עלולה להפוך לכר פורה להיווצרות קשקשים. אחת מהפטריות שעלולות להתעצם בעקבות מצב שכזה היא מלסזיה, שיכולה גם לגרום לסבוריאה דרמטיטיס - דלקת עור חלבית שמובילה לקשקשת, בעיקר בפנים ובראש.

4. סירוק לא מספק של השיער

רבים מסרקים את השיער כדי לגרום לו להיראות יותר מסודר ונטול קשרים, אבל האמת היא שיש לפעולה הזו תועלות נוספות, כמו שיפור מחזור הדם והסרת תאים מתים ולכלוך מהקרקפת. בשל כך, ויתור על סירוק שיערכם לא רק יגרום לו להיראות פחות מסודר, אלא גם מלא בקשקשים. כדי לפתור את המצב הזה, עליכם להקפיד להסתרק פעמיים ביום – אך לא בתדירות גבוהה יותר, זאת מכיוון שהיא עלולה לגרום לנשירת שיער. כשאתם עושים זאת, הימנעו מסירוק אגרסיבי מדי שעלול להזיק לקרקפת.
הרגלים שמגבירים קשקשת: אישה מסתרקת מול מראה

5. עיצוב תכוף מדי של השיער

משתמשים מדי יום בווקסים, ג'לים, מוסים ותרסיסים שונים לשיער, או לחלופין מייבשים ומיישרים אותו עם פן או מחליק? אתם לא לבד, כי רבים מאיתנו – וגם אני – נוקטים בשיטות שכאלו כדי לשוות לשיערם מראה בריא ויפה יותר. עם זאת, עיצוב תכוף של השיער עלול דווקא לפגוע בו, והיום תגלו מדוע. הסרה לא מספקת של תכשירי שיער, למשל, עלולה לגרום לשיער להיראות שמנוני ומלוכלך בטווח הקצר, ולשוות לקרקפת מראה יבש ומגורה בטווח הארוך. שימוש במכשירים כמו פן או מחליק בסמוך אליה עלול לפגוע גם הוא בשכבת הלחות שיש עליה, ובכך לאפשר לשמנים הנחוצים לנו "לברוח", ולהותיר את הקרקפת יבשה. בסופו של דבר, בין אם אתם מורחים על השיער תכשירים או מחליקים אותו באופן קבוע – אתם עלולים להזיק לו ולגרום לו להיראות שביר ומלא בקשקשים. 

6. הימנעות מעיסוי הקרקפת

עד לא מזמן חשבתי שעיסוי הקרקפת הוא פינוק ותו לא, אך לאחרונה גיליתי שהפעולה הפשוטה הזו עשויה לעשות פלאים לשיער. טיפול שכזה שאתם יכולים לעשות לעצמכם בבית, משפר את האופן שבו הדם מגיע לתאים שבקרקפת, ועוזר להסרת תאים מתים שיש עליה – מה שמסייע למראה שיער בריא יותר. אם אתם עורכים את העיסוי עם תכשירים מתאימים כמו מסכות שכוללות תמצית אלוורה או פילינג כמו חומצה סליצילית – זה ללא ספק יעזור לשיערכם ויגביר את הסיכוי להסרת הקשקשים. כשאתם מעסים את השיער, ודאו שאתם עושים זאת בעדינות, ובטח שלא באגרסיביות אם הקרקפת שלכם רגישה. עסו עם ידיכם לפי החצים שבתמונה הבאה – אפשר גם על שיער יבש.
הרגלים שמגבירים קשקשת: סימון של עיסוי קרקפת

7. תזונה לא נכונה

אתם כנראה יודעים שאכילה לא נכונה עלולה לגרום להיווצרות של בעיות בריאותיות רבות ולהשמנה, והיום תגלו שהיא גם עלולה להשפיע על מראה השיער שלכם. צריכת מאכלים שבהם נמצא הסוכר בשפע עלולה להוריד את רמותיו של ויטמין B שמסייע, בין השאר, למניעת היווצרות קשקשים. בנוסף לכך, צריכת סוכרים עלולה גם להפר את האיזון ההורמונלי ולהעלות את רמות הסוכר שבדמכם – מה שיגרום לבלוטות החלב שבעור לייצר יותר חלב שומני ולהוביל לקשקשת. גם מוצרי חלב עתירי שומן רווי עלולים להוביל לדלקות ולקרקפת שמנונית, ולכן מומלץ להימנע מהם. במקום זאת, צרכו מאכלים שעתירים באבץ ובוויטמינים מקבוצת B.

8. התמודדות קבועה עם לחץ

גם אתם שמתם לב שבתקופות מעט יותר לחוצות ומתוחות, צצים על השיער שלכם קשקשים? כמובן שלא כולם חווים את התופעה הזו, אך עבור אילו שכן – יש לנו הסבר נהדר לקשר המוזר. כשאנחנו בלחץ, מערכת החיסון שלנו נחלשת – מה שעלול לגרום להתפתחות של שמנים ופטריית המלסזיה, שכאמור מקושרת לקשקשת. לכן אם אתם רואים שיש לכם יותר קשקשים בתקופות מסוימות, חשבו לעצמכם או כתבו מה קרה במהלכן ואיך יתכן שהן השפיעו על בריאות שיערכם. במקום להילחץ, הרגיעו את עצמכם על ידי הליכה שבמהלכה תוכלו לנקות את ראשכם ממחשבות, ועריכת מדיטציה ויוגה בעזרת הכתבות שבמדריך הבא.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.