maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

6 תרגילי כושר נהדרים לילדים ולהורים

 מחפשים פעילות מהנה לילדכם, בעיקר בחודשי הקיץ שבהם מתפנה לו המון זמן? מצאנו עבורכם פתרון מושלם, שגם יחזק את גופו ויעזור לו להוציא אנרגיה. במקום לקחת אותו לקניון או פשוט להניח לו לשבת כל היום מול המסך, תוכלו לערוך איתו קצת פעילות גופנית שתועיל לו ולכם. מצאנו עבורכם 6 תרגילים מצוינים שיעזרו לו לחזק את הזרועות והרגליים, ויאפשרו לו לרוץ יותר מהר כמו שילדים כל כך אוהבים, כמו גם ישפרו את שלל פעולותיו האחרות ויגרמו לו להתאהב בספורט. את כולם תוכלו לעשות יחד איתו כפעילות משותפת בבית, בגינה או היכן שבא לכם, אך קחו בחשבון שאם אתם בכושר – הם יהיו לכם יחסית קלים. החדשות הטובות הן שאת כל אחד מהם תוכלו לשדרג לחוויה מהנה יותר בעזרת הטיפים שמופיעים בתחילת כל אחד מהתרגילים. אז עלו על בגדי ספורט, הדליקו מזגן אם אתם בבית, שימו מוזיקה טובה והתחילו להתעמל יחדיו עם 6 התרגילים הבאים להורים וילדים.
 

1. ישיבת קיר

בקשו מהילד שלכם לדמיין שהוא יושב במקום כלשהי, ובקשו ממנו תוך כדי התרגיל לספר לכם היכן הוא נמצא ומה הוא עושה שם. 
 
  • עמדו ישר קרוב לקיר.
  • הניחו את כפות הידיים על הקיר בגובה המותניים, קחו צעד אחד קדימה עם כל רגל ובמקביל השעינו את האגן שלכם על הקיר, כך שתהיו בתנוחת ישיבה.
  • ודאו שהירכיים שלכם מאונכות לפלג הגוף העליון ולשוקיים, ומקבילות לרצפה, ושהברכיים נמצאות מעל העקבים. 
  • הצמידו את גבכם הישר והראש לקיר, והניחו את כפות הידיים על הירכיים.
  • הישארו בתנוחה הזו למשך 30-60 שניות, ועמדו בחזרה.
  • בצעו את התרגיל 2-3 פעמים.

​2. לאנג' אחורי

דמיינו שמלכת בריטניה מגיעה אליכם הביתה, ועליכם לקוד בפניה קידה מיוחדת.
 
תרגילי כושר להורים וילדים: ילד מבצע לאנג' אחורי
  • עמדו ישר עם רגליים ברוחב הכתפיים, והניחו את הידיים על המותניים.
  • קחו צעד גדול אחורה עם רגל ימין.
  • הורידו את גופכם תוך כיפוף הברכיים, רצוי ב-90 מעלות, כך שרגל ימין תהיה מאחוריכם, ורגל שמאל לפניכם. 
  • געו עם ברך ימין קלות ברצפה, והחזירו את רגל ימין קדימה – לתנוחה ההתחלתית. 
  • חזרו על התרגיל לצד השני, ובצעו אותו לסירוגין במשך 60 שניות.

3. הליכת דוב

מי הדוב הכי חמוד בבית? את התרגיל הנהדר והמהנה הזה תוכלו לערוך לפרק זמן מוגבל, או כתחרות שבה צריך לחצות את החדר כמה שיותר מהר.

  • עמדו על ארבע – כאשר אתם נשענים על כפות הידיים וכריות כפות הרגליים בלבד. 
  • השאירו את הברכיים שלכם באוויר, ונסו לישר את הגב כך שיהיה כמה שיותר מקביל לרצפה.
  • "לכו" קדימה עם הידיים והרגליים, בצעדים קטנים. השתדלו להניע את יד ימין עם רגל שמאל, ואז יד שמאל עם רגל ימין. אתם גם יכולים לנוע עם ידיים ורגליים מאותו צד – העיקר שתתקדמו, כפי שניתן לראות בסרטון.
  • בצעו את התרגיל למשך 30 שניות, וערכו 2-3 סטים.

4. קפיצת כוכב

מי הכוכב של המשפחה? עשו תחרות מי מסוגל לצעוק הכי חזק או יותר פעמים "אני הכוכב!" תוך כדי התרגיל – זה רק נשמע קל...
  • עמדו עם רגליים ברוחב האגן וזרועות ישרות לצדי הגוף.
  • קפצו ובמקביל פשקו את הרגליים והרימו את הידיים לצדדים, כך שתצרו עם גופכם צורה של X.
  • עמדו בתנוחה הזו לרגע.
  • מיד לאחר מכן, חזרו לתנוחת ההתחלתית על ידי הורדת הזרועות וסגירת הרגליים.
  • בצעו את התרגיל 30 פעמים, למשך 2-3 סטים.

5. בעיטות פרפר

בקשו מהילדים לדמיין שהם צוללנים שחוקרים את מעמקי הים, וכשתנוחו מהתרגיל – שיספרו לכם מה הם ראו ומצאו שם.
 
  • שכבו על הרצפה עם רגליים מתוחות וצמודות, וידיים לצדי הגוף. אתם יכולים להניח את כפות הידיים מתחת לישבן, אם יותר נוח לכם.
  • הרימו מעט את הרגליים הישרות והמתוחות.
  • כעת ממש כמו צוללנים או שחיינים בסגנון גב – הרימו את רגל ימין והורידו את רגל שמאל, והחליפו ביניהן מעלה ומטה.
  • בצעו את התרגיל במשך 20-30 שניות ללא הפסקה, וערכו 2-3 סטים.

6. סופרמן

הילד שלכם תמיד רצה להיות גיבור על? כעת יש לו הזדמנות! כדי לשדרג את התרגיל ולהפוך אותו ליותר חוויתי, בקשו מילדכם להגיד בכל ירידה לרצפה שם של גיבור על או סרט קומיקס. 

תרגילי כושר להורים וילדים: ילדים מבצעים "סופרמן"
  • שכבו על הבטן כך שפניכם פונות לרצפה, עם רגליים ישרות ומתוחות אחורנית, וזרועות ישרות ומתוחות קדימה.
  • הרימו לאט ובו זמנית את הזרועות והרגליים – גבוה ככל האפשר. המשיכו להביט מטה או קדימה.
  • הישארו בתנוחה זו למשך כשתי שניות, ואז הורידו לאט את הרגליים והזרועות לתנוחה ההתחלתית.
  • בצעו את התרגיל 30 פעמים, וערכו 2-3 סטים.
 
מקור התמונות: (youtube (1)(2
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו