print header

תנוחות ותרגילי יוגה לטיפול ב-7 בעיות בריאותיות נפוצות

 מקובל לחשוב שתרגולי היוגה הראשונים בעולם התרחשו אלפי שנים לפני הספירה בהודו הרחוקה, ועד היום הפילוסופיה ושיטת האימון הרוחני-גופני הזאת ממשיכה להתפתח ולצבור פופולריות בקרב רבים. בעידן המודרני אף נערכו מחקרים שונים שנועדו לבחון את יעילותה של היוגה לטיפול בבעיות שונות, ואכן התגלה שיש לה השפעות חיוביות רבות שנלחמות בבעיות בריאותיות שונות. הבעיות האלו כוללות עצמות חלשות, כאבי ראש, תסמיני גיל מעבר, סוכרת ועוד, וכדי לטפל בדרך הטובה ביותר בכל אחת מהן יש לבצע סוגים שונים של מתיחות ותרגילי יוגה. האוסף הבא יעזור לכם לעשות סדר בעולם המורכב הזה, ויציג בפניכם אימונים, מתיחות ותרגילים מעולם היוגה שאותם כדאי לבצע כדי לשים דגש על שיפור 7 תחומים חשובים שונים. 
 
חילוף החומרים בגוף הוא בעצם השם של תהליך ההמרה שעוברים הדברים שאנחנו אוכלים ושותים כדי להפוך לאנרגיה. למרות שלכל אחד ואחת קצב חילוף חומרים אחר, פעילות גופנית היא גורם שיכול להשפיע עליו בקרב כולנו. כמעט כל פעילות גופנית מקדמת את קצב חילוף החומרים, אך ליוגה יש מספר יתרונות מיוחדים וגם הרבה יותר קל לנצל אותה לצורך המטרה הזאת, כפי שתגלו בעזרת האימון הבא.
 
בחלוף השנים העצמות בגוף נחלשות, ואין צורך להרחיב על ההשלכות של המצב הזה על איכות החיים העתידית שלנו. בשל כך חשוב להקדיש תשומת לב ודאגה לעצמות בדיוק כפי שאנו דואגים ללב, למוח ולשאר איברים ומערכות בגופנו. דרך קלה ומומלצת לעשות זאת היא באמצעות תרגילי יוגה שונים שיקטינו את הסיכוי להיחלשות העצמות בגופכם וימנעו פציעות עתידיות.
 
שינויים הורמונליים שגורמים לתנודות מצבי הרוח, קשיי הירדמות, הזעות לילה, עלייה במשקל וירידה בחשק המיני הן רק חלק קטן מהתופעות הרבות שמהן עלולות לסבול נשים בגיל המעבר. על פי מחקרים תרגול יוגה יכולה להקל משמעותית על רבות מהבעיות האלו, כמו למשל גלי חום או התקפי מצב רוח רע. זה ממש לא קשה לעשות זאת, ובעזרת הכתבה הבאה תוכלו לבנות אימון של 12 דקות שמתאים כמעט לכל הנשים בגיל המעבר.
סוכרת היא מחלה שהולכת ומתפשטת בעולם באופן שגורם לרבים לראות בה מגפה של ממש, ואם אתם או מישהו מהיקרים לכם סובל ממנה כדאי לדעת שניתן למתן את השפעתה בעזרת תנוחות יוגה שונות. מעבר לכך שתרגול יוגה מוריד את רמות הלחץ הנפשי ולחץ הדם, הוא משפר את פעילות מערכת העיכול וממריץ את זרימת הדם. כל ההשפעות האלו חשובות לכולנו ועל אחת כמה וכמה עבור חולי סוכרת.
 
נגמר לכם המרץ באמצע היום ותמיד מרגישים מחסור באנרגיה? תרגול מתיחות יוגה בהשראת שיטת קונדליני, יוגת המודעות, לא רק ייתן לכם זריקה של מרץ ויעלים את תחושת העייפות המעיקה, אלא אף יעזור לכם להיות רגועים ויצירתיים יותר. כדי לבצע אותו אתם מוזמנים להכיר את 5 תנוחות היוגה שבכתבה הבאה, שיספקו לגופכם פרץ אנרגיה נהדרת בשעות הבוקר המוקדמות או במהלך היום.
 
תרגילי היוגה בכתבה הבאה נבחרו בייחוד בשל השפעתם החיובית על מערכת החיסון באופן ישיר או עקיף. אם אתם לא סובלים מבעיות בריאותיות כיום ואתם רוצים להישאר במצב הזה למשך כמה שיותר זמן, הן ללא ספק יעזרו לכם לעשות זאת. במקביל, כמובן שהן מומלצות בחום עבור אנשים שסובלים ממערכת חיסון חלשה בשל סיבות כאלו ואחרות, אך לפני כן מומלץ להם להתייעץ עם הרופא המטפל שלהם.
 
כאבי ראש עלולים להופיע בגלל מגוון סיבות, אך בעיקר בעקבות לחצים נפשיים ומתחים שונים שמשפיעים עלינו. תרגילי יוגה מפעילים את הגוף בעדינות כדי להקל את המתיחות, לשפר את הגמישות ולעודד זרימת דם, לכן ביצועם באופן קבוע יכול להוביל לירידה משמעותית בתכיפות ועוצמת כאבי ראש. נסו אותם בעצמכם אם אתם סובלים מהבעיה הטורדנית והנפוצה הזאת ותופתעו מהתוצאות!
 
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.