print header

אלו הם שירותי בזק שתוכלו לקבל לטלפון הקווי שלכם

נדמה שבקרב בני הדור הצעיר הטלפונים הנייחים הם משהו שהולך ונעלם, מאחר ומרביתם עושים שימוש בעיקר בטלפון הנייד שלהם, אך בקרב אנשים בוגרים ואזרחים וותיקים, קו הטלפון הביתי של "בזק" עדיין חי, קיים ומשמש ככלי תקשורת עיקרי. גם במשרדים ובמקומות עבודה רבים עדיין רווח השימוש בטלפונים הקווים, ולכן טרם הגיע העת להספידם ולמעשה יכול להיות שאנחנו עוד רחוקים מאוד מכך. כראייה לכך, ל"בזק", שהיא המפעילה הראשית של קווי הטלפון הנייחים בארץ, יש מספר שירותים שניתנים ללא תשלום ויכולים להפוך עבורכם את השימוש בטלפון הביתי לנוח ויעיל הרבה יותר, והפעלתם נעשית באופן עצמאי ללא טכנאי או כלי עזר מיוחד. כדי לעזור לכם להכיר ולנצל את אותם שירותים מועילים, שיכולים להתברר אף כחיוניים ביותר, הכנו לכם את המדריך הבא, הכולל את העיקריים שבהם.

שירותי בזק לטלפון הנייח:  טלפון ביתי

1. שירות אל חיוג

אם יש אדם אחד שאיתו אתם מדברים דרך הטלפון הנייח באופן קבוע, השירות הזה יכול לחסוך לכם את הצורך לחייג את מספרו בכל פעם מחדש – ובמקרים אחרים שירות האל חיוג יכול להיות גם מציל חיים! בעזרת השירות הזה תוכלו להגדיר מספר מסויים שאליו הטלפון שלכם יתקשר כמה שניות לאחר שהרמתם את השפופרת אם לא בוצעה שום פעולה אחרת. כך, אם נקלעתם למצב מצוקה ואתם מתקשים להפעיל את אצבעות הידיים או להיזכר במספר שאליו אתם צריכים להתקשר, לא תצטרכו לעשות דבר פרט להרמת השפופרת והמתנה לחיוג האוטומטי שיקרה כאמור בתוך מספר שניות.

כיצד תפעילו את שירות האל חיוג?

1. הרימו את השפופרת.

2. לחצו על הספרה 7.

3. תוך מספר רגעים תשמעו צליל חיוג מיוחד שייעלם לאחר מכן.

4. ברגע שהצליל נעלם – הקישו את מספר הטלפון שברצונכם להגדיר כמספר שאליו הטלפון יחייג אוטומטית.

5. הניחו את השפופרת.

עבור החיוג האוטומטי תוכלו להגדיר כל מספר טלפון, בין אם הוא קווי ובין אם הוא נייד – אין מגבלה בעניין. החיוג האוטומטי קורה כאמור רק מספר שניות אחרי הרמת השפופרת, כך שאם תרצו להתקשר באופן עצמאי לכל מספר טלפון אחר, תוכלו להתחיל ולעשות זאת לפני שההתקשרות האוטומטית מתבצעת.

2. שירות שיחה חונה

לא מעט פעמים קורה שיש לנו שיחה חשובה ודחופה לבצע – אם זה לספק שירות או משרד ממשלתי שאנו צריכים לסדר מולו משהו באופן בהול ואם זה לאדם פרטי שיש לנו דבר מה חשוב מאוד להגיד לו. במקרים כאלו אחד המצבים המתסכלים ביותר הוא לשמוע צליל תפוס בצד השני, ולחכות על הקו כשיחה ממתינה או לחלופין לנתק ולהתקשר עוד פעם ועוד פעם עד שהקו יתפנה. כדי למנוע את כל המצב הזה, שירות "שיחה חונה" יעשה את העבודה במקומכם, ימתין על הקו עד שהשיחה תתפנה ואז יקשר אתכם עם המספר המבוקש.

כיצד תפעילו את השירות?

1. ברגע שאתם מקבלים צליל תפוס או ממתינה בטלפון שאליו חייגתם, נתקו את השיחה.

2. הרימו שוב את השפופרת, חייגו 41* והניחו אותה בשנית.

כעת השירות תקף למשך חצי שעה מרגע הפעלתו, וכאמור יחזיר אליכם את השיחה ברגע שהמספר שאליו חייגתם יתפנה. ניתן להפעילו עבור עד 10 מספרים בו זמנית, ואם תרצו לבטלו - הרימו שוב את השפופרת וחייגו 41# (רק שימו לב שאם תפעילו את השירות לכמה מספרים בו זמנית, הוא יתבטל בכולם). שימו לב כי שירות שיחה חונה פעיל רק עבור מספרי בזק.

שירותי בזק לטלפון הנייח: אישה מבוגרת משוחחת בטלפון

3. שירותי עקוב אחרי (הפניית שיחות)

שירות "עקוב אחרי" הוא אחד מהיותר מוכרים של בזק, והוא מאפשר להפנות כל שיחה המתקבלת למספר הטלפון הקווי שלכם אל מספר טלפון אחר לבחירתכם, כך שאם אתם מחכים לשיחה חשובה אתם לא מוכרחים לשבת ולהמתין ליד הטלפון בבית או במשרד. אך האם ידעתם שבזק מאפשרת לכם להפעיל שירות הפניית שיחות גם במצב של שיחה ממתינה וגם במצב של חוסר מענה, ואף הפנייה ישירה אל התא הקולי? כך אתם יכולים לחכות לשיחה חשובה מבלי להיתקע במקום ומבלי שלא תוכלו לעשות שום שימוש אחר בטלפון.

איך להפעיל את שירות עקוב אחרי הרגיל (העברת שיחה ישירה)?

  • חייגו 72*
  • הקישו את המספר שאליו אתם מעוניינים להפנות את השיחה (זה יכול להיות כל מספר, כולל טלפונים של מפעילים נייחים אחרים וסלולריים). המתינו עד לקבלת הודעה מוקלטת המודיעה על הפעלת השירות.

כעת כל שיחה שתתקבל למספר שלכם, תועבר ישירות וללא המתנה למספר הטלפון האחר שהגדרתם. אם תרימו את שפופרת הטלפון בעת שהשירות פועל, כל שתקבלו הוא צליל מקוטע. כדי לבטל את השירות עליכם לחייג #72 ולקבל צליל המאשר את הביטול.

איך להפעיל שירות הפניית שיחות במצב תפוס?

  • חייגו 73*
  • הקישו את המספר שאליו אתם מעוניינים להפנות השיחה.
  • הניחו את השפופרת.

כעת כל שיחה שתתקבל בטלפון שלכם בזמן שאתם נמצאים בשיחה אחרת, תועבר אוטומטית למספר הטלפון האחר שהגדרתם תוך 30 שניות מרגע קבלתה; אם במהלך 30 השניות הללו הספקתם לעבור אל השיחה הממתינה ועניתם לה – היא כמובן לא תופנה אל מספר הטלפון האחר. כדי לבטל את השירות חייגו #73, המתינו לקבלת צליל אישור והניחו את השפופרת.

איך להפעיל שירות הפניית שיחות באין מענה?

  • חייגו 74*.
  • הקישו את המספר שאליו אתם מעוניינים להעביר את השיחה.
  • הניחו את השפופרת.

כעת כל שיחה שתגיע לטלפון שלכם ולא תזכה למענה במהלך חמישה צלצולים מרגע קבלתה (כ-20 שניות) – תועבר אל מספר הטלפון האחר אותו הגדרתם. שימו לב שלא ניתן לשנות את מספר הצלצולים עד הפניית השיחה אל הקו האחר; אם ברצונכם לבטל את השירות חייגו #74, המתינו לקבלת צליל אישור והניחו את השפופרת.

איך להפעיל שירות הפניית שיחות לתא קולי?

  • חייגו 75*.
  • המתינו לצליל אישור והניחו את השפופרת

מעתה, כל שיחה שתתקבל לטלפון שלכם תועבר ישירות לתא הקולי להשארת הודעה. לביטול השירות חייגו #75.

4. שירות שיחה אחרונה

אם אתם עדיין משתמשים במכשיר טלפון ללא צג זיהוי, אז "שירות שיחה אחרונה" יכול להיות שימושי מאוד עבורכם. הוא מסייע לכם במקרה שלא הספקתם לענות לשיחה שהגיעה אליכם – ומאפשר לכם לחזור אל המתקשר באופן אוטומטי, ומבלי להתחיל לעבור מספר-מספר בספר הטלפון שלכם כדי להבין מי האדם שחיפש אתכם.

איך להפעיל את שירות שיחה אחרונה?

  • הרימו את השפופרת, חייגו 42* וההתקשרות למספר האחרון שטילפן אליכם תתבצע באופן אוטומטי.
שירותי בזק לטלפון הנייח: אישה משוחחת בטלפון הנייח

5.שירות חיוג מקוצר

ממש כמו שבטלפון הנייד שלנו שמורים אנשי הקשר ובזכות זאת אנחנו לא צריכים להקיש את מספר הטלפון שלהם בכל פעם שאנחנו רוצים להתקשר אליהם, כך גם בטלפון הקווי נוכל לעשות זאת על ידי "שירות חיוג מקוצר". כאן אמנם אי אפשר להקיש על הצג והשיחה פשוט תתבצע, אבל כן ניתן להגדיר קוד מקוצר בין ספרה או שתיים (1 עד 99) שלאחר הקשתו תקושרו אוטומטית אל מספר הטלפון שהגדרתם.

איך להפעיל את שירות חיוג מקוצר?

  • חייגו *78*
  • הקישו על ספרות הקוד המקוצר שבחרתם לאיש הקשר (כאמור, בטווח שבין 1 ל-95) ולאחר מכן הקישו *.
  • כעת חייגו את מספר הטלפון שאתם רוצים להתאים לקוד, והקישו #.
  • המתינו לצליל אישור ונתקו את השיחה.

תוכלו להגדיר בדרך הזאת עד 8 מספרים, אך אם אתם רוצים יותר מכך התקשרו ל-79* והזמינו הרחבה של השירות, שתאפשר לכם להגדיר עד 30 מספרים מקוצרים בטלפון שלכם. כדי להשתמש בקוד החיוג המקוצר כל מה שאתם צריכים לעשות זה להרים את השפופרת ולהקיש את ספרת הקוד (אם מדובר בקוד בעל ספרה אחת) או להקיש ** ולאחר מכן את ספרות הקוד (אם מדובר בקוד בן 2 ספרות). לביטול השירות חייגו #87*, הקישו את קוד החיוג המקוצר שברצונכם לבטל ולסיום #; המתינו לצליל האישור ונתקו.

6. שירות חסימת זיהוי

כיום כבר לא כל כך אפשרי להתקשר בצורה אנונימית – במרבית הטלפונים הקווים יש צג שחושף את המספר המתקשר ובטלפונים הסלולריים יש אפילו אפליקציות שמראות מה שם המתקשר מאחורי כל מספר. משום שעדיין ישנן פעמים בהם נרצה להתקשר אל אדם אחר מבלי שהוא יזהה אותנו, מחשש שלא יענה לנו על אף שאנו חייבים לדבר איתו, כדאי להכיר את השירות הבא. כדי לפתור את הבעיה תוכלו להשתמש בשירות "חסימת זיהוי" שימנע את הצגת המספר ממנו אתם מתקשרים על צג הטלפון של מקבל השיחה.

איך להפעיל את שירות חסימת זיהוי?

  • הרימו את השפופרת וחייגו 43*
  • כעת חייגו את המספר המבוקש, והנמען יקבל את שיחתכם מבלי שתהיו מזוהים.

שימו לב שעל פי חוק לא ניתן לבצע את חסימת הזיהוי בהתקשרות למספרי חירום (100,101,102). בנוסף דעו כי חסימת הזיהוי יכולה להיות תקפה גם בשליחת פקס, אך רק במקרים שבהם הצגת המספר השולח לא מוגדרת במכשיר הפקס.

 

הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:
בלחיצתך על "הרשם", הינך מסכים ל תנאי שימוש ו הצהרת הפרטיות שלנו ומאשר קבלת מיילים מהאתר.