maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

6 מתכונים מנצחים לארוחה טעימה במיוחד ללא גלוטן

 בשנים האחרונות גברה המודעות לרגישויות שונות למזון, ביניהן הרגישות לגלוטן. במשפחות רבות נעשה ניסיון להתאים תפריטים לאלה הנאלצים להיות כפופים למגבלות מסוימות, כך שאם גם אתם נתקלתם בתהיות כיצד לבשל ארוחה שלמה לכל המשפחה שתתאים גם לכם או לאדם אחר שאינו יכול או רוצה לצרוך גלוטן, אתם לא לבד. את שלב המנות הראשונות בדרך כלל פשוט לעבור בזכות סלט או מרק, אך מה עלינו לעשות עם המנה העיקרית, התוספות או הקינוחים?
 
החדשות הטובות הן שלצד המודעות לרגישות חלה מהפיכה גם בעולם המתכונים, כך שישנן לא מעט מנות טעימות שתוכלו להכין בקלות. אוסף המתכונים הבא יאפשר לכם לבשל ארוחה שלמה ללא גלוטן, מבלי להשתמש אפילו בסוגי הקמח נטול הגלוטן שקיימים בשוק. גם אם אינכם סובלים מהבעיה אין ספק שתיהנו מהחלופות הטעימות והבריאות הבאות. בתאבון!
 
מתכון לפאי רועים

הפאי הבא הוא גירסה צמחונית טעימה, בריאה ועשירה בירקות, שאין ספק שהאורחים יסיימו מהצלחת תוך דקות ספורות. ההנאה מהמנה מובטחת, ולא רק אלה שרגישים לגלוטן יהיו מעוניינים במתכון.

זמן הכנה: 15 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפאי:
תפוחי אדמה - 8 (בינוניים, קלופים וחתוכים לקוביות)
ביצה - 1
פלפל אדום - 1 (חתוך לקוביות)
גזר - 1 (חתוך לקוביות)
חציל - 1 (חתוך לקוביות)
קישוא - 1 (חתוך לקוביות)
כרובית - 1 (חתוכה לקוביות)
בצל - 1 (קצוץ)
שיני שום - 4 (טחונות)
אורגנו - 1 כפית
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור - לפי הטעם
שמן זית - מעט (לטיגון)
אופן הכנת הפאי:
  1. חממו את התנור מראש ל-180 מעלות.
  2. הניחו את תפוחי האדמה בסיר עם מים והביאו לרתיחה. לאחר מכן, המשיכו לבשל כ-10 נוספות דקות עד לריכוכם.
  3. טגנו את הבצל והשום במחבת עם מעט שמן זית עד שישחימו, הוסיפו את כל הירקות, למעט הכרובית, ובשלו במשך 5 דקות. לאחר מכן הוסיפו גם את הכרובית עצמה, ערבבו את כל הירקות במשך 5 דקות נוספות וכבו את הלהבה. preperation
  4. העבירו את תפוחי האדמה הרכים לקערה, הוסיפו את הביצה, הגבינה וקמצוץ מלח ופלפל ומעכו את כל הרכיבים עד לקבלת פירה.
  5. שטחו כמחצית מתערובת הפירה שלכם בתבנית אפייה. הניחו מעל את כל הירקות שטיגנתם וכסו אותם בשכבת פירה נוספת. preperation
  6. העבירו את התבנית לתנור, ואפו עד להזהבה, כ-30 דקות לערך.
מתכון לפיצה על בסיס כרובית

חשבתם שרגישות לגלוטן פירושה פרידה כואבת מהפיצה האהובה? מתברר שטעיתם! המתכון הבא יאפשר לכם להכין פיצה נהדרת מבצק על בסיס כרובית, ותוכלו להכין אותו לכל ארוחה ולהעניק למשפחה שלכם מנה בריאה ונהדרת.

נהניתם מהמתכון? תוכלו לאמץ מגוון מתכונים טעימים ובריאים נוספים עם כרובית, שרובם גם ללא גלוטן. לחצו כאן ותתחילו לבשל!

זמן הכנה: 10 דקות
כמות סועדים: 4
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לפיצה ללא גלוטן:
גבינת פרמז'ן - ¼ כוס (מגוררת)
אבקת שום - 1 כפית
מלח - ¼ כפית
אורגנו - ½ כפית
בזיליקום - ½ כפית (מיובש)
שמן זית - 1 כף
רוטב עגבניות - 2 כפות (לציפוי)
אופן הכנת הפיצה ללא גלוטן:
  1. חממו את התנור מראש ל-250 מעלות.
  2. הכניסו את הכרובית ללא הגבעול למעבד מזון וטחנו אותה במשך 30 שניות. preperation
  3. העבירו את הכרובית לקערה, וחממו אותה במיקרוגל במשך 8 דקות.
  4. הוסיפו לכרובית את כל הרכיבים למעט רוטב העגבניות וגבינת המוצרלה, וערבבו עד לקבלת תערובת אחידה.
  5. העבירו את התערובת לתבנית מרופדת בנייר אפייה, ושטחו אותה ליצירת בסיס הפיצה שלכם. preperation
  6. העבירו את התבנית לתנור ואפו במשך כ-20 דקות, עד שהבסיס יחל להזהיב.
  7. הוציאו את התבנית מהתנור, מרחו על הבצק את רוטב העגבניות ופזרו מעל את גבינת המוצרלה. תוכלו לפזר מעל גם תוספות, כמו זיתים או ירקות נוספים לבחירתכם.
  8. הכניסו את הפיצה לתנור ואפו במשך 10 דקות נוספות, או עד שהגבינה תזהיב. preperation
מתכון ללביבות גזר

הלבבות הטעימות הללו מלאות בבריאות ובטעם, וכמובן שאינן כוללות גלוטן. הן נהדרות כתוספת למנה עיקרית או אפילו כמנה ראשונה, והעובדה שמדובר במתכון כל כך פשוט יהפוך אותן לחלק בלתי נפרד מהתפריט הקבוע שלכם.

זמן הכנה: 10 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים ללביבות גזר:
גזר - 3 כוסות (מגורר)
בצלים ירוקים - 3 (קצוצים)
ביצים - 3 (גדולות)
מלח - ½ כפית
קמח קוקוס - ½ כפית
שמן זית - מעט (לטיגון)
אופן הכנת הלביבות גזר:
  1. ערבבו בקערה את הגזר, הבצל הירוק והביצים.
  2. הוסיפו את המלח וקמח הקוקוס לתערובת.
  3. חממו מעט שמן זית במחבת גדולה והעבירו באמצעות כף כדורים מהבלילה שלכם אל תוך המחבת. טגנו את הלביבות מכל הכיוונים על אש בינונית עד להשחמה.
  4. העבירו את הלביבות אל צלחת נייר מרופדת בנייר מגבת, על מנת לספוג את עודפי בשמן.
  5. תוכלו להגיש יחד עם יוגורט או כל תוספת אחרת.
טיפ השף:
ניתן לגוון עם ירקות נוספים כגון: אפונה, תירס, קישוא ועוד....
מתכון ללחמניות ענן
הדבר הראשון שרובנו נחשוב עליו כשנראה לחמניות טעימות ורכות, במהלך חג הפסח ובכלל, הוא הפחמימות שמתלוות אליהן, מה שהופך את הלחמנייה לאורח לא רצוי בארוחות רבות. במשך זמן רב השתדלתי גם אני להימנע מלהכניס את "מלכודות" הפחמימות הללו אל הבית, אולם אז שמעתי על המתכון הבא. בהתחלה הייתי ספקנית ולא האמנתי שניתן להכין לחמנייה טעימה וכשרה לפסח ללא פחמימות או גלוטן, אבל כבר לאחר ניסיון אחד גיליתי שטעיתי.
 
הלחמניות הללו מכונות "לחמניות ענן" בשל היותן קלילות ואווריריות, והן כל כך רכות שהן כמעט נמסות בפה. מדובר בתחליף המושלם ללחם תוצרת בית, והן גם מהוות מקור עשיר במיוחד לחלבון. כל מה שאתם צריכים זה 3 רכיבים, ותוכלו ליהנות מלחמניות דקיקות ונהדרות עם טעם של מעודן של ביצים אפויות שכיף להגיש לצד כל ארוחה.
זמן הכנה: 15 דקות
כמות סועדים: 10
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים ללחמניות ענן:
גבינת שמנת - 3 כפות
אבקת אפייה - ¼ כפית
דבש - 1 כף (או ממתיק טבעי אחר - לא חובה)
מלח - קמצוץ (אבקת שום/רוזמרין - לא חובה)
אופן הכנת הלחמניות ענן:
  1. מחממים את התנור ל -150 מעלות.
  2. מפרידים בין החלמון לחלבון עבור כל 3 הביצים.
  3. בקערה אחת מערבבים יחד את החלמונים, גבינת השמנת והדבש, עד שהתערובת מקבלת מרקם חלק.
  4. לקערה השנייה מכניסים את אבקת האפייה ואת החלבונים, ומקציפים אותם במהירות גבוהה עד לקבלת תערובת תפוחה במרקם קציפתי.
  5. לאחר מכן, מקפלים את תערובת החלמונים לתוך קצף החלבונים בזהירות ובאיטיות. השתדלו להימנע כמה שאפשר מלהשטיח את תערובת החלבונים.
  6. באמצעות כף לוקחים מעט מהתערובת שנוצרה, ויוצרים 10-12 עיגולים על גבי תבנית אפייה, בהתאם לגודל הלחמניות שתהיו מעוניינים בהן. תוכלו לפזר מעל כל אחד מהם מעט רוזמרין. preperation
  7. מניחים את תבנית האפייה על המדף האמצעי בתנור, ואופים במשך 17-20 דקות.
  8. בשלב הבא, מעבירים את התנור למצב צלייה וצולים למשך דקה אחת על מנת לקבל לחמניות זהובות.
  9. מוציאים מהתנור, ומאפשרים ללחמניות להצטנן למשך מספר דקות טרם האכילה. תוכלו לאחסן את הלחמניות במיכל סגור במשך שלושה ימים, במקרר במשך שבעה ימים או במקפיא. preperation
מתכון לעוגיות חמאת בוטנים

הכירו את העוגיות הנהדרות שילדים ומבוגרים לא ירצו לסיים את הארוחה בלעדיהן. מדובר בעוגיות נימוחות, טעימות וקלות להכנה, שיגרמו לכם לשכוח שאי פעם נזקקתם לקמח כדי לחוש שבעים ומרוצים. 

זמן הכנה: 5 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לעוגיות:
חמאת בוטנים - 8 כפות
תמצית וניל - 2 כפיות
ביצים - 2 (גדולות)
מלח גס - מעט (לפיזור מעל העוגיות - לא חובה)
סוכר - 3 כפות
אופן הכנת העוגיות:
  1. חממו את התנור מראש ל-180 מעלות.
  2. ערבבו בקערה את חמאת הבוטנים, תמצית הווניל, הביצים והסוכר.
  3. צרו כדורים מהתערובת שיצרתם ושטחו אותם על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה.
  4. אפו במשך כ-10 דקות, עד שהעוגיות יזהיבו בקצוות. המתינו מעט עד שיתקררו טרם האכילה, ותוכלו לפזר מעט מלח גס אם אתם חובבי עוגיות מלוחות.
מתכון לעוגת אורז

מתי לאחרונה הוספתם אורז לעוגה? המתכון הבא יוכיח לכם בדיוק מדוע כדאי לעשות זאת. התוצאה היא עוגה עסיסית וקלילה, שתוכלו למרוח עם ריבה לבחירתכם או לאכול אותה כפי שהיא.

זמן הכנה: 10 דקות
רמת קושי: קל
recipe
רכיבים לעוגת אורז:
אורז לריזוטו - ½1 כוסות
סוכר - 1 כוס
חלב - ½1 ליטר
חמאה - 150 גר' (מומסת)
ביצים - 3 (גדולות)
מלח - קמצוץ
גרידת לימון - מ-1 לימון
תמצית וניל - 1 כפית
קורנפלור - מעט
אופן הכנת העוגת אורז:
  1. ערבבו את המלח, החלב, הסוכר וגרידת הלימון והביאו לרתיחה.
  2. הוסיפו את האורז ובשלו אותו עד שיספוג את הנוזלים.
  3. כבו את האש ואפשרו לאורז להתקרר. לאחר מכן, הוסיפו את הביצים, ערבבו והוסיפו את החמאה, ותמצית הוניל.
  4. פזרו מעט קורנפלור על תבנית אפייה והעבירו לתוכה את תערובת האורז. אפו בחום של 180 מעלות במשך כ-45 דקות, עד להזהבה.
מקור: אורית ב.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: