maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

"תרגיל הכדורים" להרגעת שרירי העיניים בקלות

כל אחד מאיתנו שיושב מדי יום מול מחשב, בין שמדובר בעבודה במשרד או בגלישה באינטרנט בשעות הערב, מכיר את תחושות הכאב והעייפות שאנו חשים באזור העיניים בסופה של כל פעילות כזו ואף במהלכה. עם הזמן פוקדות אותנו התחושות הלא נעימות יותר ויותר, וכאשר אנו קמים ממקומנו נדמה לנו שאנחנו מתקשים בכל הנוגע להתמקדות בעצמים רחוקים, כמו זיהוי מספרו של קו האוטובוס שמגיע לתחנה או קריאת הטקסט שמופיע על גבי שלט ברחוב. אם גם אתם מזדהים עם התופעות הללו ייתכן שמדובר בפגיעה בשרירי העיניים, אולם החדשות הטובות הן שניתן לטפל בבעיה בקלות. הכירו את תרגיל הכדורים להרגעה ולשמירה על התפקוד התקין של שרירי העיניים, ולמדו כיצד לבצע אותו מדי יום.
 
תרגיל לעיניים
 
כיצד נפגעת פעילות שרירי העיניים שלנו לאורך השנים? 
 
גלגלי העיניים שלנו מונעים על ידי מספר שרירים שונים: שישה שרירים חוץ עיניים, שני שרירים אלכסוניים, שריר ארובת העין וארבעה שרירים ישרים בשם מדיאלי, לטרלי, עליון ותחתון. חלק מהשרירים הללו אחראיים על התבוננות בעצמים קרובים וחלק מסייעים לנו לאתר פריטים שנמצאים במרחק רב. כמו כן קייימם גם השרירים אשר עוזרים לנו להסתכל למעלה, למטה, ימינה ושמאלה.
 
עם זאת, לאורך חלק לא מבוטל מהיום, בייחוד כאשר אנו עובדים מול צג המחשב, אנחנו מעמיסים על שרירי העיניים בצורה לא אחידה. זאת, כיוון שאנחנו מסתכלים בעיקר לכיוון עצם אחד קרוב מאוד שהוא הצג עצמו. ההתבוננות של שתי העיניים שלנו אל נקודה קרובה אחת מפעילה בעיקר את השריר המדיאלי וזונחת את האחרים, ולפיכך, העיניים שלנו מתרגלות למצב שדומה לאיור השמאלי. כאשר בסיומו של יום עבודה ארוך אנחנו מנסים להתבונן על אובייקטים שנמצאים רחוק מאיתנו, נדרשת מאיתנו הסתכלות התואמת את האיור הימני, אבל השרירים שלנו כבר לא מורגלים לנוע בצורה הזו. 
 
תרגיל לעיניים
 
אחת מהעצות המוכרות מציעה לנו להרים את המבט מדי חצי שעה של עבודה ולהתבונן אל עבר נקודה מרוחקת מאיתנו, אולם גם כאשר נדמה לנו שאנו עושים זאת כמו שצריך, אנחנו עשויים עדיין להפעיל את השרירים שהתרגלנו אליהם.
 
 
תרגיל הכדורים להרגעת שרירי העיניים
 
התרגיל הפשוט הבא יעזור לכם להפעיל את שרירי העיניים שאתם עשויים להזניח, ולהזכיר לכל אחת מהעיניים לפעול בנפרד.
 
כיצד לבצע את התרגיל:
 
1. לחצו כאן על מנת להדפיס את התמונה הבאה באיכות טובה (לחצו על Ctrl ו-P לצורך ביצוע ההדפסה).
 
תרגיל לעיניים
 
2. הדביקו את הדף על קיר בנקודה בגובה העיניים שלכם, והתרחקו ממנו למרחק של כ-30 סנטימטרים.
 
3. כעת, התרכזו בדף ונסו להצמיד כל זוג כדורים זה לזה, עד שיהפכו לכדור אחד.  במילים אחרות, אפשרו לכל עין להתבונן בנפרד אל כדור שונה, ולאחר מכן הניעו את שתי העיניים יחד לכיוון האף, כך ששני הכדורים "ינועו" זה לעבר זה עד שייראו לכם כמו כדור אחד.
 
4. לאחר שהצלחתם לעשות את התרגיל עבור השורה הראשונה, רדו שורה אחת מטה ונסו לעשות זאת גם עבור הזוג הבא. כל צעד במורד שורות הכדורים מרגיע את שרירי העין ועל ידי כך מטשטש מעט את התמונה, אך עדיין תוכלו לבצע את התרגיל ללא בעיה.
 
5. לאחר שהצלחתם לבצע את התרגיל עד סופו, בצעו אותו שוב מלמטה למעלה.
 
6. עשו לכם הרגל לבצע את התרגיל מספר פעמים בסיומו של כל יום עבודה, ותוכלו להרגיש כיצד העיניים שלכם נעשות פחות עייפות וכואבות. 
 
 
דגשים:
 
1. שימו לב שאתם מבצעים את התרגיל כפי שמודגם באיור השמאלי, ונמנעים מ"מבט צולב" שמודגם באיור הימני. כיוון שכאמור רובנו רגילים מאוד להתבונן על עצמים קרובים לאורך שעות ארוכות, שרירי העיניים שלכם עשויים לנסות לעבוד באותה הצורה גם כאן. התוצאה היא שעל מנת להצליח להתמקד בשני עצמים מרוחקים בו זמנית, עין שמאל שלכם תסתכל ימינה, בזמן שעין ימין תביט שמאלה.
 
תרגיל לעיניים
 
 
כדי להימנע מכך, נסו לעצום את עין ימין, ואז להתבונן באמצעות עין שמאל על הכדור השמאלי על מנת לעזור לה להתרגל ו"ללמוד" מחדש להסתכל לכיוון הנכון. לאחר מכן, בצעו זאת גם עבור העין השנייה. אחרי שהצלחתם להזכיר לשרירים שלכם באיזה כדור להתמקד, בצעו את התרגיל עם שתי העיניים. 
 
2. לאנשים שסובלים מקוצר ראייה מולד מומלץ שלא להכביד על העיניים ולהתייעץ עם רופא טרם ביצוע התרגיל. להבדיל, אם הראייה שלכם הידרדרה לאורך השנים, ייתכן שמדובר במקרה שנובע מהפעלה לא נכונה של שרירי העיניים, ואז התרגיל הזה דווקא עשוי להועיל לכם מאוד.

 

מקור: סיגלית ש.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: