maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

מתכון לחביתת חומוס טבעונית בריאה וטעימה במיוחד

אין כמו ארוחת בוקר טובה כדי לפתוח את היום במצב רוח מרומם, לכן כדאי להשקיע מעט זמן, בין אם זה בערב לפני או בבוקר, בכדי להכין מנה טעימה ומזינה. מנת חביתת החומוס הבאה היא קלה להכנה והיתרון המשמעותי שלה, מעבר לטעמה המשגע, הוא שניתן להכין את הבלילה מתי שמתאפשר, לאחסן אותה במקרר ולהשתמש בה בכל עת. יותר מזה, חביתת החומוס ומרכיביה הם בעלי יתרונות בריאותיים משמעותיים שנחוצים לגופנו, כשקמח החומוס עשיר בחלבון, באומגה 6 ובוויטמינים מקבוצה B. אז קחו הפוגה מהאוכל המוכר, נסו את המתכון הבא ותיהנו מארוחת בוקר קלילה, מרעננת ובריאה.

 
חביתה טבעונית בריאה
 

חביתת חומוס טבעונית

רכיבים ל-4 מנות:

½ כוס קמח חומוס
3 כפות שמרים תזונתיים (ניתן למצוא בחנויות טבע. ניתן להשתמש גם בשמרים רגילים אך לשמרים התזונתיים טעם של גבינה ויש להם טעם וריכוז שונה לכן מומלץ להשתמש בשמרים התזונתיים)
3 כפות זרעי פשתן
½ כפית אבקת אפייה
כפית כמון טחון
כפית מלח (לא הכרחי)
¼ כפית מלח שחור הודי - המלח השחור, בניגוד למלח רגיל, לא מעלה את ריכוז הנתרן בדם ולכן רופאים הודים ממליצים למטופלים שסובלים מלחץ דם גבוה להשתמש במלח זה באופן קבוע
¼ כפית פלפל שחור
½ כפית כורכום
כף שמן זית
 
במידת הרצון (מומלץ)
 
½ כוס של ירקות קצוצים או כל ירק שמתבשל מהר: תרד, כרוב על, פלפל אדום קלוי, עגבניות וכדומה. ניתן להוסיף גם פטריות או ברוקולי חתוכים גס.
 
 
חביתה טבעונית בריאה
 
הוראות הכנה:
 
ערבבו יחד את כל הרכיבים. תוכלו לאחסן את הבלילה הנותרת בכלי אחסון סגור היטב במקרר. (הכמות המצוינת תספיק ל-4 חביתות).
 
ערבבו היטב את הבלילה לפני כל שימוש. מלאו ⅓ כוס מהתערובת וערבבו אותה עם ⅓ כוס של מים. ערבבו היטב וחכו מספר דקות. הכמות הזו מספיקה לשתי מנות.
 
מומלץ להוסיף לבלילה ½ כוס של ירקות קצוצים דק כמו: תרד, כרוב קייל, פלפל אדום קלוי, עגבניות או כל ירק שמתבשל במהירות. כמו כן ניתן להוסיף פטריות או ברוקולי חתוכים גס. במידה והבלילה סמיכה, יש להוסיף מעט מים בכל פעם עד שהעיסה תהפוך לדלילה. 
 
 
חביתה טבעונית בריאה
 
חממו מחבת על חום בינוני והוסיפו מעט שמן זית, הוציאו חצי מכמות הבלילה ופזרו אותה באופן שווה על המחבת החמה, כסו את המחבת ובדקו לעתים קרובות עד שהחלק העליון לא יהיה רטוב ומבריק והחלק התחתון בצבע חום זהוב. לאחר מכן עליכם להפוך את החביתה ולטגן על צידה השני כשהמכסה סגור, במשך 2-1 דקות. וודאו כי מרכז החביתה מבושל היטב (מאחר וטעמו של קמח החומוס לא טעים כשהוא לא מבושל). 
 
ישנה אפשרות להוסיף ירקות לאחר שטיגנתם צד אחד והפכתם את החביתה, אז שימו על החביתה את הירקות הרצויים, תנו לה להתבשל ולבסוף קפלו את החביתה באמצע.
 
•כל שנותר לכם לעשות הוא לאכול וליהנות. בתיאבון!
 

 

מקור: רעות ד.
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: