maavaron
מיד תועבר לדף המבוקש
print header

היתרונות הבריאותיים של הפיסטוק!

טוב לדעת

מדינת ישראל מובילה את טבלת צריכת הפיסטוק בעולם (ביחס לגודל האוכלוסיה) ואלו הן חדשות מעודדות למדי. הפרי אמנם קטן ומצריך עבודה (בינינו, זה חלק מההנאה שבו...), אבל טומן בחובו יתרונות בריאותיים רבים ומפתיעים.




לבריאות הלב
מחקרים הוכיחו כי צריכת פיסטוקים מורידה את רמות ה-LDL, מה שאנו מכנים "הכולסטרול הרע" ומעלה את ה-HDL, או "הכולסטרול הטוב". החלק המעניין הוא שהשינוי נראה אחרי תקופה קצרה של צריכה, ולא לאורך זמן רב. הפיסטוקים עתירים בנוגדי חמצון, ובויטמינים A ו-E הנלחמית בדלקות, מגנים על כלי הדם ומורידים את הסיכון ללקות במחלות לב. אפילו כמות קטנה של פיסטוקים הראתה עלייה ברמות הלוטאין, נוגד חמצון הידוע בהגנה מפני כולסטרול.

עוזר לסכרת
אכילת פיסטוקים יכולה לעזור למנוע סכרת סוג 2. 60% מהתצרוכת היומית המומלצת של זרחן נמצאת בכוס פיסטוקים אחת. הזרחן לא רק מסייע להפוך חלבונים לחומצות אמינו, אלא גם מסייע לרגישות לגלוקוז.

לדם
מלבד היתרונות הבריאותיים ללב, הפיסטוקים תורמים גם לאיכות הדם עצמו. הם מקור עשיר ביותר לויטמין B6, החיוני ליציר המוגלובין שהוא למעשה החלבון שאחראי לנשיאת החמצן אל התאים. בשורה התחתונה, זה אומר שאכילת פיסטוקים מסייעת לשפר את כל תהליך שריפת האנרגיה בתאים.

תקינות מערכת העצבים
לאותו ויטמין B6 שמסייע לדם, יש השלכות נוספות ומרחיקות לכת. כאמור, הויטמין המסייע ליצירת חומצות האמינו קיים בנדיבות בפיסטוקים. חומצות האמינו משתתפות בתהליך בניית אמינים, שהם מולקולות שתפקידן הוא העברת אותות עצביים. יתרה מזאת, לויטמין B6 יש תפקיד מרכזי ביצירת מיאלין, הרקמה המבודדת של סיבי עצב, המאפשרת העברת אותות אופטימלית בין העצבים. בנוסף לכל אלה, B6 מסייע לתהליך הסינתזה של הורמון האושר סרוטונין, הורמון החושך מלטונין, אדרנלין ושל חומצת GABA שמרגיעה את הפעימות האיתותים העצביים.



 

לבריאות העיניים
בפיסטוקים ישנם שני קרוטנואידים שלא קיימים במרבית האגוזים האחרים. הלוטאין והזיקסנתין מתפקדים כנוגדי חמצון מגוננים המגנים על על רקמות מפני הנזק שגורמים רדיקלים חופשיים. שני הקרוטנואידים נקשרו ללהורדה של הסיכון ללקות בניוון מקולרי
בגיל מבוגר, מחלת עיניים שפוגעת באיכות הראייה ואף יכולה לגרום לעיוורון.

חיזוק מערכת החיסון
מערכת חיסון בריאה דורשת צריכה הולמת של ויטמין B6 הקיים בפיסטוקים בשפע. מחסור ב-B6 יכול לפגוע בפעילות המוחית וכן לפגוע ביעילות של מערכת החיסון להילחם בזיהומים. אותו ויטמין מסייע לגוף גם ליצור תאי דם אדומים בריאים ולשמור על תקינות פעילותן של בלוטות הלימפה, מה שמבטיח את יצירתם הטובה של תאי דם לבנים המגנים על הגוף מפני מחלות וזיהומים.

לעור
כמקור מעולה לויטמין E, שהוא נוגד חמצון מסיס בשומן, הפיסטוקים הינם חיוניים לשמירה על שלמות קרום התאים ולכן מומלצים לעור בריא ויפה. ויטמין E מגונן היטב על העור מפני קרינה אולטרה סגולית (UV) ומספק הגנה יומית מפני הזדקנות מוקדמת של העור ומפני סרטן העור.

אכלו פיסטוקים להנאתכם (רצוי בהמלחה עדינה), זה גם טעים וגם, כך מסתבר, מאוד, מאוד בריא!

 

מקור תמונות: FreeDigitalPhotos.net
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל:

כתוב תגובה

תוכן התגובה:
הצג את כל התגובות (0)
הצטרף בחינם לשירות
התכוונת ל: